Sidevisninger den seneste måned

mandag den 15. juni 2015

Noget af en hikingtur

Da vi var i Bryce Canyon sidste år, mødte vi et par her fra Canada, som vi kom i snak med og som vi hikede ned i bunden af Bryce Canyon sammen med.

Da de hørte at vi skulle til Canada, insisterede de på at møde os, og vise os nogle af de fantastiske steder de har her i landet.

Mary-Lou og Greg, som de hedder, kom og hentede os til morgen og så skulle vi ud i det blå. Eller rettere sagt op i det blå.
Vandrestøvlerne var snørret og vi var klar til oplevelser.

Vi kørte til Stawamus Chief Provincial Park i Squamish. Her havde Greg udset sig en tur som han altid gerne ville vandre. Den er åbenbart kendt af mange hikere under " The Chief". Holy Moses...!!! Da vi var kommet ind på stien og kiggede op, tænkte vi " den er godt nok grum", men vi rettede os op og begynde at trave og klatre opad.


Det var enormt flot på vej op, over 3 km. skulle vi 630 højdemeter op. På trapper og sten med meget høje trin - og endnu højere for mig og mine korte ben;-) Men vi takkede da lige vores svømmetræner for den gode vintertræning, for lungerne fejlede bestemt ikke noget, det gik forbavsende godt. Vi havde flere små hvil på vejen op,for det var altså MEGA hårdt og vi skulle jo også nyde udsigten undervejs.

Der var to steder hvor vi skulle kravle op ad en fastspændt stige....
Der var to steder hvor der var så stejlt op ad en glat klippe at vi måtte trække os op med hænderne med en kæde....
Og det samme skulle vi på vejen ned....
Have nogen fortalt mig det, havde jeg nok lige stået og tænkt lidt over, om det var noget jeg turde. Men det var ret fedt og en god udfordring.



Vel oppe på "First peak" og efter at have fået fodfæste, vendte vi os om og WAUW...der troede jeg lige at jeg kiggede på et fotografi, men nej den var godt nok. Det var bare så smukt.
Vi satte os på klippesiden og spiste vores madpakker, alt imens vi sugede billedet til os.


Efter frokosten var det tid til at kravle nedad. Det var straks værre. Min knæ var ikke helt tilfreds med slagets gang ( blev opereret for 4 md. siden ), men ned kom vi, bare lidt langsommere.
Jeg kunne godt være i tvivl om, om jeg kunne gå senere, men det gik fint lige så snart vi var nede og gå på flad vej var jeg ok igen.


Herefter kørte vi til Shannon Falls, et flot vandfald hvor vi lige gik en lille tur før turen gik hjemad. Vi blev sat af på campingpladsen hvor vi lige gjorde os i stand.


Hvorefter vi kørte ned i Whistler by for at møde Mary-Lou og Greg for aftensmad.
Vi fandt en skøn restaurant, Earls, hvor vi fik lækker mad. Der var en fed stemning på restauranten, som lå lige "spot on" i byen.
Nu var vi også brugte - alle 4 - vi skulle ellers have været i pool og hottub, men vi var ganske enkelt for trætte, og vi sluttede dagen med et glas vin på deres hotel.

Vejret har været skønt, omkring 26-27 grader og let skyet.

Hjemme i camperen sluttede jeg lige dagen med at få vasket mine bukser, for man skulle da tro at jeg havde kravlet rundt i den tørre jord.

Vi ser meget frem til endnu en dag i Whistler i morgen, men ny oplevelser....( og vi skal også kigge butikker ;-) )


Ingen kommentarer:

Send en kommentar