Sidevisninger den seneste måned

onsdag den 24. juni 2015

Dagen blev ikke som planlagt....

Vi havde aftalt at vi skulle tidligt op og afsted mod Lake Moraine og derefter Golden.
Men vi måtte ændre planer da vandpumpen til vores toilet og vandhaner stod af i går aftes :-( Sur mås!!!

Vækkeuret blev alligevel stillet til kl. 6. Vi havde badet i går aftes, da vi ville afsted så snart vi kunne tjekke ud kl. 7. Morgenmaden skulle indtages på - ja, Tim Hortons.

Men planen blev lidt anderledes. Vi ringede til Cruise Canada ved 7 tiden, og fortalte om problemet. De bad os om at vente en time, så ville de ringe tilbage omkring hvor vi evt. kunne få det fikset.

Vi tjekkede ud og kørte til Horton's og spiste dejlig yoghurt og en crossiant og en stor kop kaffe,  og så lige lidt blog. Imens vi spiste gik Rudolph og Rudolph rundt lige uden for vinduerne og åd af buskene. Hyggeligt :-)
De ringede hurtigt tilbage fra Cruise Canada og sagde at vi 5 min. kørsel derfra kunne komme på værksted.
Det gjorde vi så. Værkstedet var hurtig på dupperne. Vi var der omkring 8.45. Sammen med Kim, fandt de hurtigt ud af at den var gal med dyret og der blev bestilt en ny vandpumpe. Der ville gå 1½ time, så ville den være der. Det var nu ok service. Vi havde sat vores stole op, og da solen bankede ned, satte jeg mit tilrette i solen og nød det.

11.41 var vi på  vejen igen. Det kostede dog besøget ved Lake Moraine.
Vi kørte mod Golden.

Undervejs stoppede vi ved Spiral Tunnel. En togbane som snor sig ubeskriveligt i bjerget. Som navnet siger, så lavede den "snurrerundtsuak" som en kringle. Vi var så heldige at toget kom mens vi var der. Toget var 2,5 km. langt - ja du læst rigtigt!!
På et tidspunkt kunne vi se toget 3 steder i 3 forskellige niveauer. I 2 forskellige tunnler. Imponerende. Der er en stigning på 4,5% det er meget for et så tons tungt tog.

Omkring 14.30 var vi sultne. Vi fandt en lille hyggelig sø, Faeder Lake, krystalklart vand og man kunne se direkte ned til bunden. Det var godt med noget mad i skønne omgivelser.

Det var en flot tur til Golden. En tur igennem Kicking Horse Passet med meget snode veje igennem passet. Jeg holdte vejret en lille smule. Bare for en sikkerheds skyld.

Fremme i Golden ved eftermiddags tid. Pladsen ligger lidt uden for byen - det gør de sædvanligvis, sådan lidt oppe i bjergene. Her er hyggeligt, da der endelig begyndte at komme flere ind. Forholdene er i orden. "Full hook up". Det vil sige vand, el og afløb. Og så lynhurtigt internet :-) Så intet at klage over der.

Kim har fået "økset" noget brænde og fået tændt bålet.

Vi fik besøg af en trebenet sød lille hund

Her er vaskeri, så vi har også fået vasket tøj. Alt i alt perfekt.

Maden er klar, det er ikke restaurantmad hver dag. Det er nemt nok at kokkerere i camperen.

Vi har booket en riverrafting til i morgen - det bliver spændende og forhåbentlig en fed oplevelse.

Canada facts:

• Du kan kende canadieren ved at de altid går rundt med en thermokaffekop i hånden
  • ca. 60% kører rundt med store flænger i deres forruder
  • Politiet er så godt som ikke synlig. Dog har vi set en politimand på Tim Hortons, som var inde for at købe kaffe
  • Med Banff bag os, må vi sige at det er rigtig ærgerligt at byen er proppet med SÅ mange souvenirbutikker, det er synd for en ellers hyggelig by - men well, det er det de lever af
  • Spørger du en canadier om hvor langt der er til et sted, får du det ikke i km. men i tid
Det var alt for idag, faktisk er bloggen blevet skrevet på dagen, nu vi har net.
Vi skrives ved i morgen, hvis vi overlever riverratfingen :-)