Sidevisninger den seneste måned

søndag den 14. juni 2015

Afhentning af autocamper og afsted mod Whistler

Vi har jo købt Early Bird så vi blev hentet af en taxi efter morgenmaden, og blev kørt til Cruise Canada.

Det var godt nok hurtig betjening, måske fordi vi ikke skulle have gennemgang af vognen, da vi jo kender den i forvejen.

En halv time efter vi ankom var vi på vej mod Whistler. Og hvilke skue det var undervejs. Jeg fik taget en del billeder, men jeg tror simpelthen ikke at de kan yde virkeligheden retfærdighed. Der lå desværre også en varmedis, som kameraet opfanger ret meget, som kan gøre billederne lidt tågede.

Her er MEGET dårligt internet, så jeg tror ikke jeg kan loade billeder pt.

Vi fik indstillet GPS'en til en Walmart, fandt den og fik handlet lidt der. Det var ikke en af de gode Walmart's, så vi skulle også lige forbi et andet supermarked, som så var et af de HELT gode, hvor vi fik købt kød og grønt. Dog fik Kim købt et canadisk simkort til telefonen, så vi kunne komme på nettet, når det var nødvendigt under turen. Vi kunne så også bruge det til at ringe hjem og sms'e til Danmark, uden det kostede noget. Det kostede 435 kr.
Kim ville jo gerne have lidt øl til køleskabet, men det må man ikke købe i supermarkederne, erfarede vi, så han måtte en tur i Liquor Store for at hente en omgang af den gode mexicanske øl, som vi så godt kan lide. Vi fik også tanket dyret lidt op. Vi lagde ud med den metode hvor man går ind i butikken og siger hvor meget man skal tanke for, og så tænder de for standeren. Chaufføren var lige lidt rusten med hensyn til at bruge kreditkortet i deres automater. Men det kommer nok, og der skal jo tankes mange gange endnu ;-)

Køleskabet fyldt op
Der var 209 smukke kilometer til Whistler.

Vi fandt campingpladsen og fik vores plads, fandt os lidt til rette og fik pakket kufferterne ud i skabene. Så var der endelig tid til at nyde en af de ny indkøbte kolde øl og lade roen falde over os.

Lidt senere fik vi lavet aftensmad som bekom os ret godt, da vi kom i tanke om, at vi ikke havde spist siden morgenmaden.
Efter maden gik vi en tur på pladsen og kiggede på de omkringliggende smukke bjerge med masser af sne på toppen. Tænk at være omkranset af bjerge på den måde - smukt med smuk på :-)

Da turen var gået blev vi ramt af en boldbræt. Nøj hvor var vi trætte - måske også noget jetlag, men trætte det var vi og klokken var kun 20. Men der var ikke noget at gøre, vi måtte til køjs, så kl. 20.15 var stikket trukket ud. Så derfor ingen update i går, men først nu.

OBS! vi har meget dårligt internet, så det vil blive noget ustabilt med upload af blog og billeder.