Sidevisninger den seneste måned

søndag den 28. juni 2015

Kelowna downtown

Panoramabillede over havnen i Kelowna

Det var en meget varm nat - vi har kartet rundt, men fik da sovet og vågnede stille og roligt, for vi skulle ikke som sådan nå noget.

Vi spiste morgenmad, det var heldigvis til at holde ud at sidde uden for og spise, da der stadig var lidt skygge på vores plads.

Da vi var klar gik vi hurtigt over på den anden side af gaden, på Tim Hortons, for at loade bloggen og få en iskaffe. Der er rigtig dårlig net her på campingpladsen, derfor går vi derover. Og så gør det jo ikke noget at de har mange gode kaffer at vælge imellem.

Retur til pladsen med tabletten og rygsækken og så ud på vejen for at finde bus 1, som kørte til downtown. Vi måtte lige vente 15 minutter på bussen, men det var ok.
Vi slendrede lidt rundt i byen og gik ind i et par butikker. Jeg må sige, der er altså ikke rigtig noget at komme efter her i Canada. Men nu er vi jo heller ikke på shoppingtur.
Vi fik vores magnet og fandt da også noget som skulle med hjem i gaveposen. Men det er ikke at sammenligne med USA. Og det skal det heller ikke.

Kim har fundet lidt skygge

Vi gik ned til havnen og parken. Det er en fed kultur de har omkring parker og picnic. At parken så ligger ned til vandet er jo bare et plus. Mange familier tager derned og nyder dagen, det er nok også det eneste sted der er værd at være i denne varme. Der er en masse sjove ting ude i vandet i form af forsekellige hoppeborg osv.

Bunker af kinesere med store hatte og paraplyer

Kelownas Lockness uhyre - Okanagan

Hoppeborge vi vandet

Der kan lejes både kanoer, store speedbåde, små speedbåde og store "husbåde". Vi var godt nok fristet til at leje en lille speedbåd et par timer, men de vidste godt hvad de ville have for det, så vi sprang over.

Skal, skal ikke.....leje den et par timer ??

I parken blev der spillet forskellige spil, vi faldt især over en frisbee kamp. Udført lidt ligesom en fodboldkamp. Det så sjovt ud og de var dæleme hurtige til bens.
Retur til gaden hvor vi fandt et sted at spise frokost. Burger og cesarasalat :-)

Kim har da også fået spist en burger eller to

En af de utallige caesar salad jeg har spist

Så gik vi tilbage til busholdepladsen og kørte tilbage til campingpladsen. Kim satte sig under aircon'en og så lidt af de serier som vi har med, og jeg gik ned og lagde mig et par timer på stranden. Tog da også lige et par dyp i vandet, det var skønt for solen den har virkelig virket idag.

Omkring 19.30 gik vi ud for at få noget at spise. Vi valgte samme restaurant som i går. Vi synes der var ret hyggeligt, og idag var der endda live musik. Det blev til mad og drinks og så hjemad ved 22 tiden.

Så alt i alt en hyggelig feriedag, hvor der bare er blevet slappet af. Det gik lige op for os idag, at der ikke er så mange dage tilbage. I morgen kører vi til Harrison Hot Springs, for dagen efter igen at aflevere autocamperen. Og så står den på Vancouver.

Canada facts:
  • Skal du over gaden i Canada, skal du blot bare tænke på at vende dig mod fodgængerovergangen. Det er som at skille vandene. Bilerne stoppe øjeblikkeligt, så du kan gå over. Man går ALDRIG over hvor der ikke er fodgængerovergang.
  • Når familien skal i parken eller til vandet, er det helt sikkert at de har parasol og køleboks med. Ligeledes klapstol. Deres klapstole har lynlåslommer bag ryglænet og der er stropper som på en rygsæk, så de kan bære den på ryggen.
  • Servitricerne derhjemme kunne måske godt lære lidt fra deres canadiske kollegaer. De er så opmærksomme og kommer tit og spørger om alt er ok. Der kan aldrig klages over servicen, synes jeg.
  • Rigtig mange canadier tager på ferier i Europa

Klokken er 23 og vi er mætte og trætte. Man bliver altså træt når det er så varmt.
I morgen skal der køres små 300 km. så vi håber at komme herfra tidligt.